10 november 2012

If you could see the world thru the eyes of a child, what a wonderful world this would be


Het gewicht van de wereld eist soms zijn tol op ons.
Bij sommige wat meer dan bij andere, 
sommige van ons moeten wat meer moeite doen om, 
om te gaan met wat het leven ons in de schoot werpt.
We moeten wat vaker door het de ogen van kinderen naar het leven kijken.
Kinderen zien de dingen in hun puurste vorm en weten
hoe ze van elke moment moeten genieten.
Ze rennen niet zorgwekkend door het leven,
ze piekeren niet over alles, hoe moeilijk iets ook mag zijn.
Ze leven in het nu, in dit moment, 100% van hun aandacht
is gericht op datgene dat ze op dit moment doen
en ze maken zich nog geen zorgen over straks of morgen.
Als we op een of andere manier kunnen leven 
en voelen als een kind zouden we vaak minder overweldigd zijn
en meer genieten van het moment…





4 opmerkingen:

  1. Dag Nancy,
    Bedankt voor je lieve reactie! Soms zou het inderdaad leuk zijn om weer eens kind te zijn, gewoon om alle zorgen en beslommeringen die dan van ons af zouden vallen.
    Voor morgen een fijne zondag en een dikke knuffel terug!
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nancy,
    Wat ben ik blij dat ik op je blog terecht gekomen ben. Je teksten bemoedigen mij enorm in een tijd van crisis! Ik zou er heel graag een boekje van willen maken, voor mezelf, maar wil daarvoor graag jou toestemming vragen.

    Vriendelijke groet,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Linda,

      dank je wel voor je berichtje.
      Je mag mijn teksten bundelen voor eigen gebruik!

      vriendelijke groeten
      Nancy

      Verwijderen
  3. Bedankt lieve Nannyke,
    ik ben echt aangegrepen door je mooi kaartje met zo’n schattig blond kindje dat met herfstbladeren speelt.
    Knuffeltjes en heel veel liefs,
    Nadja

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen