13 januari 2014

Verlies...

Vroeg of laat raken we kwijt wat we verworven hebben
we moeten verlies leren accepteren...
We verliezen elke dag allemaal wel iets, soms iets belangrijks en
dat doet ons verdriet, soms iets met weinig betekenis en vinden
we het alleen maar vervelend.
Verlies hoeft niet altijd slecht te voelen, want soms is verliezen
ook iets positiefs, je krijgt soms iets moois in de plaats.
Soms is verlies klein en soms groot maar hoe we ermee
leren omgaan maakt het verschil...

Toen ik mijn been verloor moest ik ook dit verlies accepteren,
met mijn been verloor ik een stuk van mijn leven,
een stuk van mezelf, mobiliteit, en toch bracht dit verlies me
iets positiefs...LEVEN


4 opmerkingen:

  1. Dag en bedankt lieve Nannyke,
    Hier ben ik dan met mijn positief tintje.
    Het is zoals in het boekhouden: de post “Verlies en Winst” (Lach).
    Ik bewonder je.
    Dikke knuffel, veel liefs,
    Nashenka

    xxx
    P.S. : Ilse rouwt, haar vader is overleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je op die manier getroffen wordt als jij dan weet je als geen ander wat verlies is! Ik bewonder je positieve ingesteldheid en de manier waarop je in het leven staat. Chapeau voor jouw Nancy!!
    Liefs xxx
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen